onsdag 18. januar 2012

De fysiske handlingers metode

Vi er en herlig gjeng samlet i Blackbox og Studio. Herlig uke med mye moro.



Denne uka handler det om våre fysiske handlinger. Hvordan viser vi at vi truer noen? Hvordan viser vi at vi tar på oss skyld? Vis tre måter å gjøre det på. Hvordan viser du at du er redd? Vis det. Hvordan er du når du er rasende og sint? Hvordan reagerer du når hun sier det? Hvorfor gjør du det når hun sier det?

Det er veldig gøy og veldig spennende. Hele klassen er delt inn i fire grupper på ca. 7 personer og vi alle har fått hvert vårt manus til et lite forløp. Det handler om en ungdomsgjeng på fem stykker hvor ei leter etter et armbånd og blir forbannet fordi hun ikke finner det og lar det gå ut over alle andre i rommet. Konflikter og catfighter og kjærlighetserklæringer. De to siste på gruppa får prøve seg som sufflør og regissør. Jeg spiller ei feit, litt sterk jente som prøver å opponere mot "sjefen" (hun som leter etter armbåndet) og går etterhvert lei av det hele.

I dag har vi brukt de tre timene på skolen til å gå gjennom del for del av det lille stykket. Om og om og om igjen til vi finner noe vi er fornøyd med. Vi må reagere impulsivt på komando og tenke på hvordan vi ville reagert som den rollen vi er i. I morgen skal vi fortsatt øve og det er siste innspurt før det skal vises for resten på fredag. Da blir det fire forskjellige forløp av samme manus/utgangspunkt.

Her sitter godtemomsen "Bodil" på senga si, mellom de to fine klesskapene.

Her skjer det saker og ting! Stakkars "Herman" som blir kvalt av "Maja". "Franz" prøver å dra henne vekk.

"Bodil" og "Linda". 



"Franz": Fordi jeg liker deg! Jeg liker deg!

Vårt rom/scene hvor vår lille forestillingen ble vist.


Og over til min nye, spennende, skumle, morsomme jobb. På fredag skal jeg møte henne jeg skal ha dramagruppa sammen med. Vi skal sammen planlegge ukene fremmover og finne ut hva vi skal gjøre. Første kveld er på mandag! Gleder meg. Ikke er det bare gøy og en fantastisk erfaring og bra på papiret, men penger blir det også av det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar