tirsdag 8. mai 2012

Hva gjør jeg på skolen for tiden?

Det vil jeg fortelle og vise litt av. Vi leker, ler, skriver, jobber og er seriøse. Akkurat nå er vi inne i en produksjonsperiode. Ganske så intens jobbing. I et mørkt, stort rom er vi store deler av dagen og utforsker og leker. Kanskje lager vi teater til slutt. Halve dagene sitter vi ved bordet og diskuterer kostyme, scenografi, manus, konsept, roller og raporten som skal være på 40-50 sider. Vi er veldig gode til å diskutere oss ihjel. En gruppe med sju forskjellige mennesker kan umulig bli enig med det første. Det er gøy når man kan se at det blir noe, at det begynner å ta form, ligner teater, kunst og gjenkjennelige bilder. Når man begynner å kunne teksten utenat og kan spille. Ting tar tid! Jeg er trøtt og sliten, samtidig som dette er gøy. Det er mye til meg, og til alle...

Hver mandag går jeg fra intens jobbing på skolen, til effektiv instruktørjobb på Sverresborg. Jeg har to prosjekter å holde styr på. Veldig glad jeg ikke er alene om det, da! Så er jeg så dum at jeg tar på meg frivillig arbeid midt i den travleste perioden for året. Homestart familiekontakt. Ja, jeg har gjennomført et forberedende og veldig spennende kurs og blitt en familiekontakt og fått en familie jeg har vært til noen ganger nå. Skal være hos dem en dag i uka. Utrolig trivelig familie med fantastiske barn. Jeg stortrives der! Det er ikke kjempestress, men jeg føler likevel en slags plikt, siden jeg har skrevet under på en kontrakt.

I dag da vi skulle jobbe med raporten og snakke om tilbakemeldingene fra visningsseminaret med lærerne, kom jeg inn i det tette rommet fylt med pianomusikk. Levende pianomusikk. Det var bare så fint. Bare det. Vi har to på gruppa som er musikalske, begge spiller piano og synger. Han spilte og jeg satt bare der og lyttet, drømte meg bort i min egen fantasiverden. Kjente at jeg ville skrive bok, jeg ville skrive. Jeg kunne tenkt meg en hel slik dag. Noen som spiller piano for meg mens jeg skriver. Åh, ja. Jeg elsker ren pianomusikk. Det er vakkert. Jeg elsker miljøet jeg er i nå.

Snart, snart nå, er det sommer. Jeg kjente sola varme i dag. Det var SÅ godt! Kom sol, kom sol, kom sommer, kom ferie!


Oppvarming hver morgen! Vi er så flinke!

Maskotten vår en dag. En leken hund som gjør alt for litt snoop.
Hopper, danser, ruller og gir labb.

Sånn sitter vi når vi diskuterer og skriver og er seriøse.


Litt skygge-elskov.



Når man ikke har noe å gjøre for øyeblikket...


Og vi må huske å passe tiden og ta pauser innimellom...

En dag hadde vi det litt gøy! Da var vi useriøse. Tøyset gjennom alle scenene.

Spilte gjennom scenene i butoh-stil.


Holder på å le oss ihjel!

Det begynner å bli noe. 

Prøver ut lyset...

Her har vi lysets Gud.

Hvordan vil de forskjellige fargene se ut i det grønne og det lilla lyset?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar