torsdag 17. mai 2012

Til skolen

Jeg synes jeg har verdens fineste uteområde ved universitetet. Verdens herligste vei fra bussen til skolen. Forbi en åpen skog fyllt med fuglekvitring og masse hvitveis. Det gjør meg glad!



Og se hva jeg så da jeg ventet på bussen. To søte bamser som sitter på søppelbilen. Det var så koselig at jeg måtte smile og ta bilde. "Et rent universitet."

Og siden jeg ikke nevner 17. mai, når det er 17. mai, må jeg slenge med to bilder fra dagen. Gratulerer med dagen alle sammen. Jeg har vært ute i det konstante regnværet sammen med Janne og noen flere og sett på toget og spiddet ned folk og blitt spiddet ned av paraplyer. Et hav av paraplyer i alle slags farger og fasonger var å se i sentrum i dag. Våt på føttene ble jeg også, noe jeg ikke kunne forstå, før jeg oppdaget at jeg sto midt i en stor søledam. 
Alle vil de se toget. Regnet hindrer ingen i å feire 17. mai, og her gjør man alt for å se bedre.


Litt av dangen tilbringte vi til Janne, spiste litt kake og drakk saft og kaffe, før vi spiste en god og mettende middag på Graffi. Koselig og fin dag. Nå er det godt å ha skiftet på seg tørre klær og slappe av i en varm stue. Så minnes jeg på at man skal skrive raport og på skolen i morgen. Det er ikke ferie enda.

Og slik ser Trondheims gater ut etter russetoget. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar