torsdag 10. mai 2012

Inger baker prinsessemuffins!


Jeg fikk så lyst til å bake, så jeg googlet en oppskrift på sjokolademuffins. Så fant jeg ut at jeg ikke hadde så mye sukker. Hmm... Aha, kom på at vi hadde et glass med stevia stående. På tide å teste det ut. Jeg liker jo å eksperimentere litt når jeg baker og lager ting, kan ikke bare lage sjokolademuffins. Derfor hakket jeg litt hvit sjokolade og puttet oppi røra. Den ene muffinsen fikk litt Fluffy på toppen, det smakte som grillet marshmallows.

(Ikke verdens beste bilder, da kameraet  mitt var dødt og mobilkameraet er udugelig. Men fikk i gang kameraet igjen.)


Etter at de var stekt, ville jeg gjøre noe mer, så jeg laget toppings av bringebær, melis og smør.




 Fine rosa, toppingser med sølvkuler.
 Ekte prinsessemuffins! Noen kaller det cupcakes, men det er bare muffins.

Gøy, spiselig og ganske så søtt! Og mannen min elsket dem! :D Etter min mening så ser de bedre ut enn de smakte. Stevia ødela alt. Angrer bittert på at jeg brukte stevia. Hele muffinsen smaker bare stevia. Hadde ikke gjort noen verdens ting med 1dl sukker. De er mer enn altfor søte nå.




Oppskriften min (inspirert av denne oppskriften fra klikk.no)

Sjokolademuffins
100 g smør
2 stk egg
1 dl sukker
1 ss stevia
4 dl hvetemel
1,5 ts bakepulver
1 ts salt
3 ss kakao
2 ts vaniljesukker
1 dl melk
3 trekanter hvit tobleronesjokolade

Glasur (inspirert av denne oppskriften)
2 ss bringebærsyltetøy
80 g smør
Melis til det blir en jevn masse

Sølvkuler på toppen

Først knadde jeg smørret mykt, kokte bringebærsyltetøy og silte det over smørret og blandet det sammen. Til slutt silte jeg melis og blandet til det ble en jevn og myk masse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar